Ma 19:00 Rozenkransgebed – Via Kerkomroep St Isidorushoeve

25/05/2020

Link Kerkomroep

De paus heeft mensen opgeroepen om juist in deze Mariamaand de rozenkrans te bidden voor allen die getroffen zijn door het coronavirus. De paus heeft ook gevraagd om in het kader van het rozenkransgebed twee gebeden te bidden die u onderstaand aantreft.

Gebed 1
O Maria,
je schijnt altijd op onze weg
als een teken van red­ding en hoop.
Wij ver­trouwen op u, red­ding van de zieken,
die u verenigd hebt onder het kruis met de pijn van Jezus
en die uw geloof stevig hebt bewaard.

Jij, red­ding van het Romeinse volk,
weet wat we nodig hebben.
We zijn er zeker van
dat u ervoor zult zorgen
dat vreugde en blijd­schap
na deze tijd van be­proe­ving te­rug­ke­ren,
zoals te Kana in Galilea.

Help ons, moeder van god­de­lijke liefde,
om ons af te stemmen op de wil van de Vader
en te doen wat Jezus ons wil ver­tellen,
die ons lij­den heeft doorstaan
​​en onze pijn heeft gele­den
om ons door het kruis
te lei­den
naar de vreugde van de opstan­ding.
Amen.

Onder Uw bescher­ming nemen wij onze toevlucht,
o heilige Moeder van God.
Wijs onze gebe­den niet af als wij in nood zijn
maar verlos ons van alle gevaren,
Gij, glorierijke en gezegende Maagd.

Gebed 2
Onder Uw bescher­ming nemen wij onze toevlucht,
o heilige Moeder van God.

In deze dra­ma­tische situatie, vol lij­den en angsten die de hele wereld treffen, wen­den we ons tot u, o Moeder van God en onze Moeder, en zoeken toevlucht onder uw bescher­ming en bescher­ming.

O Maagd Maria, richt in deze pandemie van het Corona­vi­rus uw barm­har­tige ogen naar ons en troost degenen die rouwen en huilen om hun gelief­den die soms begraven zijn op een manier die de ziel pijn doet. Steun ie­der­een die zich zorgen maakt over de zieken, bij wie ze niet in de buurt kunnen zijn vanwege het risico op infectie. Geef ver­trouwen aan degenen die bezorgd zijn over de onzekere toe­komst en de impact ervan op de economie en het werk.

Moeder van God en onze moeder, verkrijg voor ons van God, de barm­har­tige Vader, dat deze zware be­proe­ving ten einde komt en dat hoop en vrede weer aan de horizon ver­schij­nen. Kom voor ons tussenbeide bij Uw god­de­lijke Zoon zoals in Kana, zodat de families van de zieken en de over­le­de­nen getroost kunnen wor­den en dat ze het ver­trouwen in hun hart kunnen terug­krij­gen.

Bescherm de artsen, verpleeg­kun­digen, ge­zond­heids­wer­kers en vrij­wil­li­gers die voorop lopen in deze nood­si­tua­tie en hun leven riskeren om anderen te red­den. Begeleid hun heroïsche in­span­ningen en geef ze kracht, vrien­de­lijk­heid en ge­zond­heid.

Wees bij degenen die dag en nacht voor de zieken zorgen en help de pries­ters die, met pas­to­rale ijver en toe­wij­ding aan het evan­ge­lie, proberen ie­der­een te helpen en een steun te zijn.

Heilige Maagd Maria, verlicht de geest van weten­schappers om passende oplos­singen te vin­den om het virus te bestrij­den.

Help degenen die de lei­ding hebben over de naties om wijs­heid, zorg en vrijgevig­heid uit te oefenen, en met voor­uit­ziende blik en in de geest van soli­da­ri­teit door middel van sociale en eco­no­mische pro­gram­ma’s al diegenen te helpen die de essentiële zaken missen om te leven.

Heilige Maria, raak de gewetens aan zodat de enorme geld­be­dragen die nu voor de uitbrei­ding en ver­volma­king van steeds gea­van­ceerdere wapen­sys­te­men wor­den gebruikt in plaats daar­van wor­den aangewend voor adequaat onder­zoek om soortge­lijke rampen in de toe­komst te voor­ko­men.

O geliefde moeder, laat het gevoel bij een grote familie te horen in de wereld groeien, in het besef van de band die ons allemaal verenigt, zodat we zoveel armoede en ellen­dige situaties kunnen verhelpen in een geest van broe­der­lijk­heid en soli­da­ri­teit. Sterk ons ​​zodat we standvas­tig kunnen blijven in ons geloof, door­zet­tings­ver­mo­gen hebben en volhar­den in gebed.

O Maria, trooster van de bedroef­den, houd al uw kin­de­ren in moei­lijk­he­den in uw armen en verkrijg van God dat Hij ingrijpt in zijn almacht om ons te bevrij­den van deze vre­se­lijke epidemie, zodat het leven weer vre­dig en normaal kan wor­den.

We ver­trouwen ons aan u toe, die op onze weg schittert als een teken van red­ding en hoop. O goeder­tieren, o liefde­volle, o zoete Maagd Maria. Amen.

Ik wens ons allen toe dat het samen bidden van de rozenkrans de onderlinge saamhorigheid mag versterken en ons kracht mag geven in deze tijd.

Met vriendelijke groet, Pastoor M. Oortman