Za 19:00, Oecumenische viering, VREDE , Pastor H. van den Bent/ Ds. Juijn

25/09/2021

Oecumenische Vrededienst

in de religie – in politiek – tussen landen – leiders – tussen mensen onderling?

Dit jaar is de landelijke Vredesweek van 18 tot en met 26 september 2021. In die week willen we extra aandacht schenken aan de VREDE. Wat is en wat betekent Vrede?

Het Thema van deze dienst is: INCLUSIEF SAMENLEVEN. Wat kunnen we hieraan doen en wat willen \we hieraan doen? Elk jaar opnieuw bidden we in deze week voor meer VREDE en meer rechtvaardigheid en samenwerking. Toch lukt het ons niet dit voor elkaar te krijgen. Waarom toch niet ? Er is pas Vrede als er recht gedaan wordt aan iedereen.

De coronacrisis bracht ons eerst dichter bij elkaar en later, toen het langer ging duren, verder van elkaar. Maar … zou het niet mogelijk zijn als we opnieuw gaan proberen weer dichter bij elkaar te komen?

De dienst  is in samenwerking met de Raad van Kerken. de voorgangers zijn Pastor Helené van der Bent en Dominee Dick Juijn.

De musicale omlijsting van de dienst wordt verzorgd van leden van Dames en Herenkoor van de Nieuwe Heilige Blasiuskerk