Zo 09:30 Woord- en Communieviering, pastor Doornbusch

12/03/2017

Weekend: 2e Zondag van de Veertigdagentijd

Zondag 12 maart 9.30 uur
Woord en Communieviering, mmv Spirit “Thema Hongerdoek”
Voorganger pastor R. Doornbusch

Intenties weekend:
Mine Leferink: Zusjes Angela, Ivonne en Silvia Leferink: Harry Leferink: Johannes Gerhardus Wielens: Johan Belshof: Johan en Marie Lansink.

Jaargedachtenis gedenken we voor:
Berendina Vossebeld-Diepenmaat: G.J. Asbreuk: Marijke ten Thije: Alfons Lansink.

Vieringen in de week:
Dinsdag 14 maart 9.00 uur
Eucharistieviering.

Parochieavond:
De jaarlijkse parochie-avond wordt dit jaar gehouden op maandag 13 maart om 20.00 uur in ’t Meuken. U zult tijdens deze avond worden geïnformeerd over allerlei zaken binnen onze geloofsgemeenschap.
Na de pauze zal de Colombiaanse priesterstudent Mauricio Meneses,
die momenteel stage loopt in onze parochie, zijn levensverhaal vertellen.
Dus iedereen is van harte welkom op maandagavond 13 maart!

Vastenactie:
Vasten is delen met mensen die het minder hebben. Dit jaar richt Vastenactie zich op de jeugd in Popotlan.
Popotlan is een wijk in San Salvador, de hoofdstad van El Salvador. Het leven in een grote stad is voor kinderen best gevaarlijk. Er rijdt bijvoorbeeld veel verkeer en er zijn veel vrachtwagens en grote bussen. De chauffeurs houden zich ook niet altijd even netjes aan de verkeersregels zoals we dat in Nederland gewend zijn, dus je moet goed opletten op straat. In sommige wijken moeten de mensen nog meer opletten: daar zijn drugsbendes actief.
In de wijk Popotlan is het zelfs erg ingewikkeld, omdat er drie bendes zijn. Daarom moeten de kinderen in Popotlan extra voorzichtig zijn op straat en veel ouders hebben zelfs liever niet dat hun kinderen op straat spelen. De zusters van de Beschermengel hebben in Popotlan een jeugdhuis opgericht. Iedereen weet dat dit jeugdhuis van de zusters is en de kinderen kunnen hier dus veilig komen om te spelen en om lessen te volgen. Dat varieert van dansen en muziek tot sporten, maar de kinderen leren er ook hoe ze ruzies en meningsverschillen kunnen oplossen zonder met elkaar te vechten of te schelden.
De Vastenaktie kunt u ook dit jaar weer steunen, door uw bijdrage te deponeren in de bussen achter in de kerk. Hiermee zullen weer veel mensen blij gemaakt kunnen worden.

Daarnaast worden wij in de veertigdagentijd opgeroepen om solidair te zijn met de minderbedeelde medemens. Dit willen wij doen door houdbare producten voor de voedselbank in te zamelen, achter in de kerk vindt u een mand waarin u de meegebrachte producten kunt leggen. Het pastoraal team nodigt u van harte uit om aan deze twee acties bij te dragen.