Heilige Blasius icoon

H. Blasius

3 februari is de naamdag van de Heilige Blasius, patroon van onze kerk. Deze liturgische feestdag is zaterdagavond 3 februari gevierd met de Schubert mis, die is uitgevoerd door ons Dames- en Herenkoor, onder leiding van Hans Middelhuis en harmonieorkest Amicitia, onder leiding van plaatsvervangend dirigent Nicole ter Morsche.

Dit is altijd een feest en zeker voor herhaling vatbaar. Na deze prachtige Eucharistieviering was er gelegenheid om de Blasiuszegen te ontvangen.

Daarna was er de mogelijkheid om nog even naar het verlichte kerkhof te gaan om iedereen te gedenken. Dit was met kerstmis niet mogelijk vanwege het slechte weer.

Dank voor ieders inzet.

Icoon van de H. Blasius

Sinds kort hangt een icoon van de H. Blasius in de Mariakapel van onze H. Blasiuskerk in Delden. In onze kerk zijn op 29 oktober 2022 de door velen geschilderde iconen tijdens de viering gezegend door pastoor Jansen. De maker van de icoon van de H. Blasius heeft deze als geschenk aangeboden aan onze kerk. Helaas is zijn naam niet bekend.

Bij deze nogmaals hartelijk dank en ook dank aan René Katier uit Hengevelde en de andere vrijwilligers die voor de afronding hebben gezorgd